NAV: Pénztárgépek

A minisztériumi rendelet szerint 2017. január 1-jétől a gépjármű-javítási, karbantartási tevékenységet; a gépjárműalkatrész-kiskereskedelmet; a motorkerékpár, alkatrész kereskedelmét, javítását; a plasztikai sebészeti tevékenységet; a diszkó, táncterem működtetését; a textil, szőrme mosását, tisztítását, vegytisztítását, vasalását végzőknek, illetve a masszázsszalonoknak, fogyasztó- és karcsúsító szalonoknak, fitnesz-, testépítő kluboknak, valamint a taxisoknak és a pénzváltóknak kell online pénztárgéppel kiállított nyugtát adniuk.
A kormány 50 ezer forintos állami támogatást ad a pénztárgépek beszerzéséhez. 2016.11.15.-én megjelent a Magyar Közlönyben a gazdasági tárca 39/2016. (XI. 15.) NGM rendelete, amely kasszánként 50 ezer forint támogatást biztosít a 2017. január 1-jétől újonnan kötelezett vállalakozásoknak. Támogatás a 2016. december 31-ig üzembe helyezett pénztárgépek után igényelhető.
Az érintett vállalkozásoknak – akik 2017. január 1-től kötelezettek online pénztárgép használatára – nagyjából egy hónapja van arra, hogy a NAV-tól üzembehelyezési kódot kérjen, illetve beszerezze az átszemélyesítésre alkalmas, modernizált pénztárgépet. Azoknak a vállalkozásoknak, akik nem állandó üzemeltetési helyen nyújtják szolgáltatásukat, – mint például a taxisok – GPS-sel ellátott, hordozható pénztárgépet kell beszerezniük.

Részletek a NAV weboldalán

Tájékoztató az online pénztárgép használatára kötelezett adóalanyi kör bővüléséről és az ezzel kapcsolatos teendőkről

Tájékoztató a nyugtaadási kötelezettség pénztárgéppel való teljesítésére 2017. január 1-jétől kötelezett adózónak az online pénztárgép beszerzéséhez nyújtott támogatásról

Ajánlott tartalmak:
Pénztárgépek (termékeink)